Funghi è i so usi

funghi

l funghi –O funghi-, à u cuntrariu di ciò chì parechje persone credenu, ùn sò micca piante ùn pruducenu micca u so propiu alimentu cum'elli a facenu e verdure - frà altre cose-.

I funghi i più cumuni sò chjamati funghi (cunnisciutu ancu cum'è funghi di Parigi), quantunque in u gruppu di i funghi ci sò ancu i levitu, chì anu una grande impurtanza ecunomica perchè sò quelli chì pruduce a fermentazione di a biera è di u pane.

Tuttavia, unu di l'usi più impurtanti hè cum'è alimentariu postu chì hè statu dimustratu chì u cunsumu abituale di funghi pò migliurà e funzioni di l'organisimu.

Benefici di i funghi

Tra i so contributi nutrizionali ci sò i seguenti:

  • Proteini.- Si crede chì questi alimenti anu più proteine ​​di a maggior parte di e verdure per via di u so bonu equilibriu di aminoacidi chì sò una ottima opzione, in particulare in u dieti vegetariani.
  • Vitamini è minerali.- Anu una grande quantità di questi elementi, basi in a dieta di u ghjornu.
  • Sò pochi in calorie (circa 28 calorie per 100 g di funghi crudi) per via di a so poca quantità di carboidrati è di grassi, essendu una ottima opzione per cuntrolla u vostru pesu.
  • Sò ricchi in antioxidanti –E altre sostanze- chì stimulanu u sistema immunitariu, calà u colesterolu è riduce a pressione sanguigna.
  • Sò pochi in sodiu.

Altri usi chì ponu esse dati à i funghi sò:

  • Cum'è ornamenti.- In paesi cum'è u Messicu, i funghi, accumpagnati da fiori è rami, sò stati aduprati à scopi estetichi per anni per fà alcune cerimonie.
  • Cum'è allucinogeni.- Alcuni funghi cum'è funghi psilocibina sò stati sfruttati da l'industria farmaceutica cun scopi psicoterapeutici.
  • Cum'è medicinali.- Dapoi a scuperta di u penicillin, una grande industria s'hè sviluppata intornu à l'antibiotici chì sò stati di grande aiutu in a lotta di parechje malatie.

Caratteristiche di i funghi

Ancu se a so struttura pò esse vicinu à e piante, hà parechje differenze cun elle. Unu di i principali hè quellu i funghi anu bisognu d'altri esseri viventi per campà, postu chì ùn ponu micca pruduce i so alimenti. Bisogna à mintuvà chì e so cellule sò eucariote, vale à dì, anu u so nucleu cum'è accade cù e piante o l'animali. Ma in questu casu, ùn eseguenu micca e stesse funzioni cum'è elli. Sò di solitu pluricellulare, ancu s'ellu hè veru chì truveremu alcune spezie unicellulari, cum'è u lievitu.

Ùn pudemu micca parlà di un solu locu in induve campanu i funghi. Postu ch'elli ponu sviluppà in abitati diversi. Ancu si hè vera chì e fureste o e zone umide sò i so favuriti. Ma ci vole à dì chì certe spezie sò piatte da a luce è cresceranu in i lochi più foschi. Cumu l'avemu dettu, ponu esse adattati à i sfarenti tippi di spaziu.

In quantu à l'alimentazione di i funghi, anu bisognu di una decomposizione organica o di un terrenu umitu per aiutalli. Dapoi cum'è travagliu ecologicu, i funghi sò necessarii per l'ambiente, dapoi aiuta à scumpressà a materia urganica, cusì pudemu dì chì aiutanu à riciclà. A so ripruduzzione hè attraversu e spore è pò esse spartuta trà ripruduzzione sessuale o assessuale.

Classificazione

Funghi è i so usi

Pò esse classificati in quattru grandi gruppi da tene contu:

  • I Saprofiti: Sò quelli chì si nutriscenu di materia urganica chì pò vene sia da animali sia da piante.
  • Micorrizza: Sò tutti quelli chì anu un raportu cù e piante. Questu hè chì scambianu à tempu nutrienti è acqua è piglianu vitamine da e piante, postu chì i funghi ùn sò micca capaci di generalli.
  • Lichenizatu: Sò urganismi chì venenu da l'unione trà u fungu è una alga.
  • Parassiti: Di solitu cumpariscenu in u corpu di un altru esseru vivu, à u listessu tempu ne piglianu i nutrienti.

Cumu ricunnosce i funghi comestibili

Caratteristiche di i funghi

Hè vera chì i funghi ponu esse aduprati in a preparazione di piatti più cà squisiti. Ma per questu duvemu ricunnosce quelli chì sò comestibili. Qualcosa chì ùn hè micca sempre un compitu faciule, postu chì ci sò parechje varietà.

  • U primu passu chì daremu serà u fighjate e scale, postu chì questi sò generalmente presentati in a zona di u cappellu. Queste scale seranu cumposte da spore, allora vedrete cume un unicu fungu ùn hè mai solitu quì, ma ci sò parechji intornu.
  • A cima hè eliminata, è u fungu hè messu à capu in ghjò. In questu modu esisteranu e spore, chì ponu esse di parechji culori cum'è biancu, marrone o beige. Se vedi un culore rossu o turchinu, allora hè megliu lascialli induve sò.
  • Di solitu anu quella forma caratteristica di i funghi chì sapemu. I truveremu accantu à a corteccia di l'arburi, è ancu in parte abbastanza umida.

Ùn ci hè micca chjavi cuncisi per sapè se un fungu hè comestibile o micca. Più di tuttu perchè ci sò parechje spezie chì ci ponu purtà à cunfusione. Hè per quessa chì duvemu sempre lascià stu passu à l'esperti.

Ci sò i funghi velenosi?

Funghi velenosi

Iè ci sò i funghi velenosi. Alcuni di i tipi ponu emettenu certe tossine chì, in certi casi, sò ancu letali. Ancu avendu li ingeriti in anticipu. Quandu si piglia un fungu di stu tippu, pudemu cumincià à sente tramindui nausea è coliche, sudore fretu o tachicardia frà altri sintomi. Sicondu u fungu in quistione è a quantità cunsumata, pò creà prublemi assai gravi in ​​i reni, è ancu in u fegatu è a morte, in casi più gravi. Alcuni di i funghi velenosi sò: Amanita Abrupta, Amanita bisporigera o Galerina Marginata è Boletus Pulcherrimus, trà assai altri.

Usi di funghi

  • U levitu hè unu di i principali postu chì intervene in u prucessu di fermentazione. Grazie à questu è e so varietà pudete fà pane, è ancu birra o vinu.
  • Un altru usu di i funghi hè statu à uttene vernice. I falignami è ebanisti anu culuritu i mobuli in legnu grazia à un fungu.
  • Da u listessu fungu, chjamatu 'Inonotus Hispidus', sò stati ancu uttenuti partite. Per fà questu, hè statu tagliatu in picculi pezzi è messu in nitrati. Ciò chì hà fattu tene a fiamma di u focu.
  • Per strumenti di affilatura: Ancu s'ellu pare un pocu cumplicatu, ci hè una spezia di fungu chjamata "Piptoporus Betulinus" chì hè tagliata in fette è chì deve asciugà bè per indurisce. Una volta chì accade, site prontu à affilà i vostri cultelli è lame.
  • Como inchjostru di scrittura: Parechji anni fà, certi scrittori usavanu u fungu 'Coprinus comatus' chì lampava un inchjostru neru, cù u quale i inchjostri eranu pieni.

U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

2 cumenti, lasciate i toi

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.

  1.   eva dijo

    Micca bugie, st'infurmazione m'hè stata assai utile, graxxx, mi anu salvatu a vita

  2.   Prima Carole dijo

    Veju chì ùn monetizate micca u vostru blog, ùn perde micca u vostru trafficu,
    pudete guadagnà soldi in più ogni mese perchè avete alta qualità
    cuntenutu. Se vulete sapè cumu guadagnà soldi, cercate:
    Mètudi Mrdalekjd per $$$